Sultanahmet Gezilecek Yerler

sultanahmet meydanıSultanahmet gezilecek yerler yazısında İstanbulun en turistik yeri olan Sultanahmet bölgesinde görülmesi gereken yerler, turistik ve tarihi yerler, önemli yapılar, turistlerin ziyaret ettikleri yerler ve Sultanahmete ulaşım konularından bahsettiğim kısa bir Sultanahmet gezilecek yerler gezi yazısı hazırladım.Geçen haftasonu uzun zamandır gitmediğim Sultanahmete giderek buradaki görülmesi gereken yerleri tekrar gezme fırsatım oldu.

Sultanahmet İstanbulda ulaşımın en rahat olduğu yerlerden biridir diyebiliriz. Vapur, marmaray, otobüs gibi toplu taşıma araçlarıyla Sultanahmetin yakınına gidilebilir. Kısa bir yürüyüşten sonrada Sultanahmet meydanına ulaşılır. Ayrıca tramvaya binerek tam Sultanahmet meydanında inebilirsiniz. Ben daha önce Sultanahmette bulunan tarihi yapıların hepsini gezmiştim. Bu sefer Marmaray ile Sirkeciye geçtim. Oradanda yürüyerek Sultanahmet meydanına ulaştım. Diğer bir alternatif ise araç kiralayarak gitmek. Sultanahmet oto kiralama firmalarının fiyatlarını karşılaştırmak için https://vivi.com.tr/kiralama/fatih-sultanahmet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Çağaloğlu yokuşundan çıkarak şu anda inşaat halinde bulunan İstanbul İl milli eğitim müdürlüğünden sola dönünce turistlerin yoğunlaştığının hemen farkına varıyorsunuz. Buradan dümdüz yürüyünce zaten Sultanahmet meydanına ulaşılıyor. Bu yol üzerinde ilk dikkatimizi çeken meşhur Cağaloğlu hamamı oldu. Sultanahmet meydanına gitmeden yolun sol tarafında meşhur Cağaloğlu hamamını görüyorsunuz. Yol boyunca turistlere hitap eden hediyelik eşya satan yerler, halı dükkanları ve çok sayıda otel bulunmaktadır. İstanbulda otellerin en yoğun olduğu bölge burasıdır heralde. Adım başı bir otel var.

yerebatan sarnıcı görseli

Yolun sonunda Sultanahmet meydanına ulaşmadan hemen önce sağ tarafta Sultanahmet gezilecek yerler listesinde yer alan Yerebatan Sarnıcı önünde uzun bir kuyruk oluşmuş. Buradaki tabelaya bakınca üzerinde bulunduğumuz caddeninde Yerebatan caddesi olduğunu anlıyoruz. Daha önce gezdiğim Yerebatan sarnıcı farklı atmosferiyle Sultanahmet gezilecek yerler arasında mutlaka görülmesi gereken bir yer. Yerebatan sarnıcında müzekartın geçerli olmadığı girişteki duvarda yazıyor. Yerebatan sarıcından sonra Sultanahmet meydanına ulaşıyoruz. Sultanahmet meydanında her yerde turistler bulunuyor. İstanbul turu yapan kırmızı gezi otobüsleri meydanda turistleri bekliyor. Hemen bu noktada bir kuyrukta Sultanahmet gezilecek yerler arasındaki Ayasofyanın önünde görüyoruz. Ayasofya müzesine daha önce gitmiş olamama rağmen tekrar girdim. Ayasofya ile ilgili bilgileri Ayasofya müzesi giriş ücreti yazısında okuyabilirsiniz.sultanahmet camisi

Ayasofya müzesinden çıktıktan sonra Sultanahmet gezilecek yerler arasında bulunan Sultanahmet camisini görüyoruz. Ancak yine daha önce gittiğimiz bir yer olan Sultanahmet camisine gitmek. Diğer istikamette olan çocukluğumda gittiğimiz hayvanları izlediğimiz Gülhane parkına doğru yürümeye başladık. Gülhane parkıda Sultanahmet gezilecek yerler içinde yer alır. Çocukken hayvanat bahçesi olan burası artık sadece bir park. Yeşillikler içinde denize kadar ulaşan Topkapı Sarayının arka bahçesi olan Gülhane parkına bir girip çıkıyoruz.

Buradan yokuş aşağı yürüyerek Sirkecinin Cağaloğlunun arka sokaklarından daha önce sayısız defa önünden geçtiğim ama hiç girmediğim sokaklara girerek Sirkeci garına ulaştık. Kısa Sultanahmet turunu bitirdik. Sultanahmet gezilecek yerler listesinde bu saydıklarım dışında bir çok farklı görülmesi gereken yerde bulunmaktadır. Ben bu yazıda sadece yaptığım kısa bir gezide gördüklerimden bahsettim.