ingiltere gezi yazısı

blackpool toweringiltere gezisine çıktığımda Manchester’a yakın gezilecek yerler olarak nereye gidebilirim diye araştırırken, Manchesterda yaşayan arkadaşım  Blackpool adında okyanus kenarında ingiltere gezilecek yerler arasında mutlaka görülmesi gereken  bir şehir olduğunu söyledi. Bende ingiltere de okyanus kenarı diye duyunca ilginç geldi görmek istedim ve böylece Blackpool gezisi başlamış oldu. Manchestera 80 kilometre mesafede olan Blackpoola arabayla 45 dakikada gittik. Blackpool sahiline gelince hayatımda daha önce hiç karşılaşmadığım bir manzarayla karşılaştım.Gel git olayından dolayı okyanus kıyıdan 300 metre kadar çekilmişti. Ben İngilterede gel git olayının

çok yaşandığını duymuştum. Ancak bu kadar çok olabileceğini hiç düşünmemiştim. Daha sonra Blackpool da yaşayan insanlara sorduğumuzda gel git olayının orada yaşanmasının olağan bir şey olduğunu söylediler. Ama bu kadar çok olmasının çok fazla alışık olmadıklarını söylediler.

Bu şaşkınlıktan sonra ingiltere Blackpool’u gezmeye başladık. Blackpool ufak bir sahil kasabası. Her yerde pansiyonlar ve butik oteller var. Çok geniş ve uzun bir plaja sahip. Ben İngiltere de denize girilebilecek bir havaya hiç bir zaman rastlamadım.

Blackpool gezilecek yerler diye bir liste yaparsak bu liste çok kısa olur. Şehir tipik bir tatil beldesi. Ancak şehrin en popüler noktası çok uzaklardan dahi görülebilen Paristeki Eiffel Kulesine benzerliği hemen dikkat çeken Blackpool Tower’dır. Blackpool kulesine çıkmak için girişte 15 pound ücret ödüyoruz. Biz sadece kulenin en üstüne çıkacağımızı düşünürken içeride bir kule turunun bizi beklediğini sonradan farkediyoruz. Kuleden içeri gir girmez bir fotoğrafçı bizi durduruyor. Yeşil bir arkaplanın önünde bir kaç tane fotoğrafımızı çekiyor. Kuleden çıkarken aldığımız bu fotoğrafta biz uçan bir uçağın kanatları üzerinde ayakta durur şekilde kendimizi görüyoruz. Fotoğraf çekimi bittikten sonra biraz ileride duran görevlinin peşine takılıyoruz. Bizi sinema salonu gibi bir yere götürüyor. Salonda yaklaşık olarak 15 kişiyiz ve devranda kulenin yapılışıyla ilgili görüntüler izlemeye başlıyoruz. Görüntülerde Blackpool Tower yapılırken kar yağıyor,bir anda üstümüze karlar yağmaya başlıyor. Her yer bembeyaz oluyor. Kulede çalışan bir işçi düşecek gibi oluyor, biz de o anda durduğumuz yerde sallanmaya başlıyoruz. Bu kaç boyutlu olduğunu bilmediğim gösteri yaklaşık 10 dakika sürüyor.